Alla inlägg under november 2008

Av Tina Delirium - 18 november 2008 17:30

Vill inte må så här. Vill inte ha koncentrationssvårigheter. Vill inte ha sömnproblem. Vill inte vara rädd för mitt förflutna. Vill inte förlora någon mer nära nu. Vill inte behöva kämpa så här brutalt för att få må bra. Jag vill må bra. Jag vill kunna koncentrera mig. Jag vill kunna sova. Jag vill acceptera mitt förflutna och gå vidare. Jag vill ha mina nära och kära kvar. Jag vill må bra utan att behöva anstränga mig hur mycket som helst. Jag vill så mycket men svårigheterna och rädslan gör att jag har stannat. Går en väg och vill att vinden ska vända. Men jag finner ingen vind. Jag stirrar blint i mörkret, vill finna ljuset. Jag måste bara gå rätt väg.

 

Av Tina Delirium - 17 november 2008 14:30

Försöker fokusera på läraren och tavlan längst fram i klassrummet. Men det går inte. Hans prat är bara något som liknar svammel. Jag hör inte vad han säger. Ser bara hur han rör på sina armar och skriver på tavlan. Men jag ser inte vad. Känns som att jag ska svimma vilken sekund som helst. Vill bara ut här ifrån..

Av Tina Delirium - 17 november 2008 13:30

Nu sitter jag i skolan. Mår inte särskilt bra. Mitt huvud dunkar och mattetalen rör sig i boken. Jag kan inte fokusera på talen. Det är jobbigt och det känns tungt att andas, men jag vet inte varför. Mina händer skakar som vanligt. Det är jobbigt och jag vet inte varför det är så här. Mina ögon är fuktiga, ser inte ens klart. Jag hatar det här. Sen har jag ännu inte lämnat in arbetet som skulle varit inne för två veckor sedan och det gör allting ännu värre. Jag ville gärna hinna men jag klarar inte pressen. Just nu är det mycket press och jag hinner inte med allt eftersom att jag inte kan fokusera på så mycket samtidigt. Det är helt enkelt för mycket just nu. Det gör att allt blir mycket större än vad det egentligen är. Jag vill verkligen hinna med allt. Men mitt psyke klarar inte pressen..

Av Tina Delirium - 11 november 2008 22:45

Sov ingenting inatt. Låg och vände och vred mig. Det vart för varmt och för ljust. Mina armar var trötta och svaga så jag orkade inte öppna fönstret. I skolan på andra lektionen började jag gråta. För jag var trött och orkade inte koncentrera mig. Sedan flög tankarna bort och jag var helt tom i huvudet. Ville bara sova men man kan ju inte sova i skolan. Jag orkade inte gå ner och äta. Visste ändå att det var potatisbullar med bacon och spyr bara av tanken eller lukten av bacon typ.. Sedan var det hemkunskap och då kunde jag koncentrera mig lite i alla fall.


Skoldagen slutade 14.40 och jag tog bussen hem. Väl hemma var jag spyfärdig och hade yrsel pga hungern och kl 18 fick jag mat men åt inte så mycket pga illamåendet.

Ovido - Quiz & Flashcards