Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Dag 30 - Det sista ögonblicket

Av Tina Delirium - 1 mars 2012 19:30

Det sista ögonblicket är svårt. Man tänker direkt på döden när man hör något i stilen med det. Man kan fundera i år och dar på vad just DET sista ögonblicket egentligen är. Men jag som levt med döden vid min sida så länge vet att det sista ögonblicket, är livets sista ögonblick. Stunden innan man somnar in eller bara dör. Då allt blir svart eller kanske helt vitt. Vem vet?


Men allt för ofta tänker jag på DET där sista ögonblicket. När kommer det vara? Det spelar ingen större roll egentligen bara jag får vara lycklig tills dess. Bara jag får uppleva något som faktiskt gör livet värt att leva. Allt för många i min närhet har fått lämna jorden för tidigt och alla av olika anledningar. Sjukdomar, droger, alkohol, problem med kroppen och så vidare.


Men oavsett så är jag säker på att dom är på bättre platser nu. Där dom slipper världens kaos och bevakning. Där dom slipper lidandet och plågandet. Där dom kan få vara sig själva och leva utan all skit som finns i våran värld. Jag säger inte att dom lever vidare för det vet jag inte. Men däremot lever dom alltid vidare inom mig. I mitt hjärta där minnet alltid finns kvar.

Tumblr_lw8emnbyn41r6a1nxo1_400_large

Ni finns alltid kvar i mitt hjärta. Oavsett hur era liv såg ut och hur ni var mot andra. Allt som spelar någon roll var hur ni var mot mig. Ingenting kan få mig att glömma. Ni är förevigt mina änglar och minnena plågar mig. Men samtidigt lever jag vidare tack vare dom. Jag lovade er att jag ska kämpa. Och det gör jag.


Jag älskar er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Delirium - 25 mars 2012 21:27

Grillade, chillade och kollade på film med älskling, Kikko och Ida igår. Var riktigt mysigt faktiskt.   Först failade dock allt eftersom att våran engångsgrill inte ville tända igång ordentligt. Vi åkte och köpte en till men den var också miss...

Av Tina Delirium - 23 mars 2012 07:20


  En gång i tiden var jag liten, söt och coolast i världen. Eller något. Saknar att ha färg i håret något brutalt. Tål inte denna blonda missfärgningen. Att man ska vara så dum och tro att håret börjar må bättre om man bleker det och sedan låte...

Av Tina Delirium - 19 mars 2012 06:30


Nyvaken och allmänt seg. Älskar att bli väckt av älsklingen på morgonen, det gör alltid dagarna så mycket lättare.   Jag borde egentligen klä på mig, äta frukost o gå ut med vovven men är fortfarande seeg. Men det är väl lika bra att ko...

Av Tina Delirium - 18 mars 2012 20:57


Det är verkligen jobbigt att komma hem igen efter att ha lämnat älsklingen. Det känns så ensamt, som om någonting saknas. Och känslan försvinner inte förens det som saknas kommit tillbaka. Så i 5 dagar får känslan bestå och plåga mig totalt. ...

Av Tina Delirium - 16 mars 2012 11:30


  Sitter i skolan och tråkar och väntar på att svenskan ska börja. Martin försöker övertala mig att spela eftersom att jag ser så uttråkad ut. Men det känns ovärt eftersom att vi börjar om typ 20 minuter.   Idag ska jag till älsklingen för...

Ovido - Quiz & Flashcards