Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Morgonångest

Av Tina Delirium - 7 juni 2010 06:30

Jag vill spy. Inget hellre än att spy. Inte så konstigt egentligen. Nattens uppehåll är långt. Den äckliga tjocka popcornpåsen skalpar väl runt i magen. Tanken är vidrig. Frisk luft gör att jag mår lite bättre. Måste försöka få i mig frukost. Men tanken är lika vidrig, som popcornpåsen.


Förra sommaren blev jag äntligen av med mina hungerkänslor.

Men dom kom tillbaka.

Likt hungriga vargar, ylar dom efter mat.


Klockorna i rummet tickar. Men inte i jämn takt. Alla är ställda på olika tider. En går tre timmar före. En går tio minuter före. En går åtta sekunder efter. Maten är kall nu. 20 minuter kändes som 20 sekunder. Man måste äta för att överleva. Har nästan fått i mig halva mackan. Det är plågsamt. Hade hellre skänkt maten, till någon mer behövande. Tjocka, fula jag behöver den inte. Jag vill ju ändå bara spy upp den, eller hur?


Tårarna rinner. Det här är ren tortyr. Men jag vill skriva ner det, om jag någon gång. Skulle våga berätta sanningen för någon. Jag berättar sällan sanningen. För jag är rädd för mig själv. Det är väl inte så konstigt? Att man vill rädda sig själv.


Det börjar bli kallt i rummet.

Regnet hänger i luften nu.

Underbart.


Hatar att se min egen kropp. Har återigen täckt över alla speglar i rummet. Men vad gör väl det, när jag ändå ser fettet? Jag känner det när jag går. Bristningarna är förfärliga.


Varför kan inte jag få vara smal och vacker som så många andra? Jag är bara ett misslyckat missfoster som inte borde få vara lycklig. Eftersom världen blir olycklig av mig.

Nu ska jag försöka hitta någonting att ha på mig.

Usch jag hatar det.

Det ger mig bara mer ångest.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Delirium - 25 mars 2012 21:27

Grillade, chillade och kollade på film med älskling, Kikko och Ida igår. Var riktigt mysigt faktiskt.   Först failade dock allt eftersom att våran engångsgrill inte ville tända igång ordentligt. Vi åkte och köpte en till men den var också miss...

Av Tina Delirium - 23 mars 2012 07:20


  En gång i tiden var jag liten, söt och coolast i världen. Eller något. Saknar att ha färg i håret något brutalt. Tål inte denna blonda missfärgningen. Att man ska vara så dum och tro att håret börjar må bättre om man bleker det och sedan låte...

Av Tina Delirium - 19 mars 2012 06:30


Nyvaken och allmänt seg. Älskar att bli väckt av älsklingen på morgonen, det gör alltid dagarna så mycket lättare.   Jag borde egentligen klä på mig, äta frukost o gå ut med vovven men är fortfarande seeg. Men det är väl lika bra att ko...

Av Tina Delirium - 18 mars 2012 20:57


Det är verkligen jobbigt att komma hem igen efter att ha lämnat älsklingen. Det känns så ensamt, som om någonting saknas. Och känslan försvinner inte förens det som saknas kommit tillbaka. Så i 5 dagar får känslan bestå och plåga mig totalt. ...

Av Tina Delirium - 16 mars 2012 11:30


  Sitter i skolan och tråkar och väntar på att svenskan ska börja. Martin försöker övertala mig att spela eftersom att jag ser så uttråkad ut. Men det känns ovärt eftersom att vi börjar om typ 20 minuter.   Idag ska jag till älsklingen för...

Ovido - Quiz & Flashcards