Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Do you know what it's like to feel ugly all the time?

Av Tina Delirium - 13 november 2011 20:54

 

Orden som aldrig slutar. Som alltid finns där. "Du är tjock och förtjänar inte att leva." Hej älskade demoner jag älskar er. Eller inte. Bilderna speglar mitt utseende för ett, snart två år sedan. Och nu i efterhand anser jag att den kroppen jag hade då var den finaste jag någonsin haft.

Men depressioner och extremt sänkt självförtroende kallade tillbaka mina välkända demoner. Minnen och ord spelades upp i mitt huvud. "Du är tjock och ful".. "Du är överviktig och borde nog gå ner minst 10kg".. osv. Ord som alltid funnits i mitt huvud och som kommit till på senare tid pga en skolsyster som påpekade att jag var överviktig. Jag tycker inte att jag ser överviktig ut på bilderna. Snarare, fin med former?


Men pga allt jag fått höra genom livet om min kropp så gick jag in i en depression. Antagligen djupare än någonsin. Började hetsäta och hata min kropp mer än någonsin. Fick numret till BUP Anorexi- och Bulimimottagning av skolsystern. Hon ansåg att jag kanske skulle behöva ringa dom om mina problem förvärrades. Då de kunde övergå till bulimi. Visserligen förstår jag att hon kanske trodde det eftersom mitt självhat var så stort och i kombination med hetsätningen lät väl inte det helt omöjligt.

Men jag är livrädd för att spy. Det är något av det värsta jag vet. Det finns ett fåtal gånger då jag försökt tvinga mig själv att spy. Men ångrat mig nästan direkt eftersom jag är livrädd för det. Samtidigt som jag är livrädd för att gå upp mer i vikt. Jag vill ät mer hälsosamt, träna och få stöttning. Allt för att kunna ens ha en möjlighet till att lyckas gå ner i vikt. Men det är så jävla svårt att lyckas med något av de tre sakerna.


I min senaste depression och värsta hetsätningsperiod någonsin, gick jag upp nästan 20kg. Det skrämmer i princip livet ur mig. För det är så förbannat lätt att gå upp i vikt. Men helt sjukt svårt att gå ner igen. Detta inlägget är ett sådant inlägg som man egentligen skriver för att bara skriva av sig och sedan radera. Men inte idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Delirium - 25 mars 2012 21:27

Grillade, chillade och kollade på film med älskling, Kikko och Ida igår. Var riktigt mysigt faktiskt.   Först failade dock allt eftersom att våran engångsgrill inte ville tända igång ordentligt. Vi åkte och köpte en till men den var också miss...

Av Tina Delirium - 23 mars 2012 07:20


  En gång i tiden var jag liten, söt och coolast i världen. Eller något. Saknar att ha färg i håret något brutalt. Tål inte denna blonda missfärgningen. Att man ska vara så dum och tro att håret börjar må bättre om man bleker det och sedan låte...

Av Tina Delirium - 19 mars 2012 06:30


Nyvaken och allmänt seg. Älskar att bli väckt av älsklingen på morgonen, det gör alltid dagarna så mycket lättare.   Jag borde egentligen klä på mig, äta frukost o gå ut med vovven men är fortfarande seeg. Men det är väl lika bra att ko...

Av Tina Delirium - 18 mars 2012 20:57


Det är verkligen jobbigt att komma hem igen efter att ha lämnat älsklingen. Det känns så ensamt, som om någonting saknas. Och känslan försvinner inte förens det som saknas kommit tillbaka. Så i 5 dagar får känslan bestå och plåga mig totalt. ...

Av Tina Delirium - 16 mars 2012 11:30


  Sitter i skolan och tråkar och väntar på att svenskan ska börja. Martin försöker övertala mig att spela eftersom att jag ser så uttråkad ut. Men det känns ovärt eftersom att vi börjar om typ 20 minuter.   Idag ska jag till älsklingen för...

Ovido - Quiz & Flashcards