Alla inlägg under februari 2012

Av Tina Delirium - 13 februari 2012 06:45

Den här veckan är det lov!


Tumblr_lzllg7hnkv1qieq9mo1_500_large

Därav dålig bloggaktivitet.

Av Tina Delirium - 12 februari 2012 21:45

I min handväska finns alltid:

  • Kompaktkamera
  • Kalender
  • Pennor (Bläck & Markering)
  • Mobil
  • Plånbok
  • Reflex
Av Tina Delirium - 11 februari 2012 16:45

Jag har en liten knasig familjesituation.

Men jag har inga "helsyskon" syskon.


Jag har 4 halvsyskon varav två på vardera förälders sida. Alla fyra är yngre än mig själv.

Sedan har jag även tre "plastsyskon" som är väldigt mycket äldre än mig själv.


Av Tina Delirium - 9 februari 2012 11:58

Min tro är någonting som jag talar om allt för sällan tror jag.


Jag är inte kristen eller något åt det hållet. Min tro påminner om Wicca men jag håller inte till i wiccan sällskap. Jag ser mig inte som en "häxa" direkt utan mer spirituell. Jag tror på livet och att man blir behandlad som man behandlar andra. Att man alltid kan påverka sitt eget liv.

 

Jag tror på ödet till viss del men skulle aldrig låta mig själv styras utav det. Inga gudar eller annat ser jag heller. Jag tror på naturen. Det är allt. Knappt ens människan.


Jag tror alltså på naturen, andevärlden och väsen som ingen kan se. Jag tror på naturen och naturens själ i sig. På elementen som får våran värld att fungera och ger oss prövningar. Det är min tro och jag anser att den ska respekteras av världen. Precis som jag respekterar alla andras tro.



Av Tina Delirium - 8 februari 2012 22:38

Min fritid är ganska simpel nu för tiden, för jag gör ingenting på den.

Eller jo kanske något.

    

Är med djuren, fotograferar, träffar vänner och min älskade pojkvän.

Men mer än så är det faktiskt inte.

Galet nog.

Av Tina Delirium - 7 februari 2012 08:40

Jag har mer än en bästa vän, jag har fyra.

Mina bästa vänner är det finaste jag vet och dom finns alltid där för mig och jag försöker att alltid finnas där för dom så gott jag kan. Vänner är något av det viktigaste i mitt liv. Så det så!

  

 Min sis, vi har varit

bästa vänner i 11år iår <3




 

Danne, vi har varit bästa vänner i 4år <3






Tobbe, vi har varit bästa vänner i 5år

snart <3




  Elias, vi har varit bästa vänner i 4år <3






Av Tina Delirium - 6 februari 2012 19:07

I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had

 
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very very, mad world, mad world

Av Tina Delirium - 6 februari 2012 10:48

Min dag idag har varit helt okej. Vaknade lite sent (06.15), gick ut med Spiken för att sedan försöka ta mig in till Stora staden. Men väl vid stationen stod det först att tåget var sent, sedan stod det att tåget skulle ersättas med buss och efter det visade det sig satt tåget var inställt.


Jag vandrade vidare till bussterminalen för att ta bussen istället, kändes ju mer som att man skulle få en garanti på att hinna någorlunda om man nu tog bussen istället. Väl framme på terminalen stod det att tåget var sent med 30 minuter istället.


Tack och lov kom en extra buss på terminalen som räddade mig till staden. Stackars älsklingen fick stå och frysa lite halvt ihjäl i staden men fick massa pussar när jag väl kom fram! Vi åkte vidare till skolan för att få lite extra tid tillsammans eftersom han började senare än mig och sedan gick jag in på lektion.


Lektion hit och lektion dit. Sedan slutade allt med att vi fick veta att våran skola skulle bli en form utav ungdomsanstalt i princip. Från och med veckan efter sportlovet så kommer skolan regelbundet ha ID-Kontroller vid varje entré i hela skolan för att se till att inga obehöriga kommer in på skolans område. Om man kommer in på skolans område utan legitimering så blir man avvisad från området. Låter ju kul...


Det är nästan så man känner för att hoppa av denna skolan. För på 2 sekunder, så flyttade vi till USA. Men vi går inte runt med vapen i byxorna, se till att eleverna skärper sig istället för att alla ska råka ut för de stökigare elevernas påhitt och störande attityder. Detta är bara rent fåneri.


Lärarna kan inte få eleverna att sköta sig. Släng ut dom istället då, varför ska vi som sköter oss drabbas? Jag är förbannad och mer än förbannat. Jag är jävlig förbannad !

Ovido - Quiz & Flashcards